Γυμνάσιο Αιγινίου

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΙΓΙΝΙΟΥ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΙΓΙΝΙΟΥ

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ   Διεύθυνση ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ  1
    Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)   3902010
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση) ΑΙΓΙΝΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΕΩΣ  1
  Τηλέφωνο 2353022313   Fax 2353022313
  e-mail mail@gym-aigin.pie.sch.gr   Ιστοσελίδα gym-aigin.pie.sch.gr
  Διευθυντής Σχολικής Μονάδας ΧΑΤΖΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ
  Υποδιευθυντής ΑΓΓΕΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων ΣΑΡΔΕΛΗΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ

Εισαγωγή                                                                                                                                             

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων και στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας του Δήμου Πύδνας – Κολινδρού.

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, με τη συμμετοχή, σύμφωνα με το νόμο, όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή/της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του  δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας θα κοινοποιηθεί σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και θα αναρτηθεί στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του              διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων/ κηδεμόνων.

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:

  • Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των  άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και  εργασίας.

Λειτουργία του Σχολείου

Ι. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘ, τις ιδιαίτερες συνθήκες  και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

II. Προσέλευση στο σχολείο

  • Το σχολείο μας αρχίζει τη λειτουργία του στις 8.00 π.μ και ολοκληρώνει το ωράριό του στις 13.35 μ.μ. Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο τουλάχιστον πέντε (5΄)λεπτά πριν από την έναρξη των μαθημάτων( πριν τις 8:00΄).
  •  Πραγματοποιείται πρωϊνή συγκέντρωση στη διάρκεια της οποίας  μπορεί να γίνουν ανακοινώσεις από τον Διευθυντή, τον Υποδιευθυντή ή κάποιον καθηγητή του σχολείου. Επίσης πραγματοποιείται  πρωϊνή προσευχή.
  • Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου θα κλείνει. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης και δίνονται οδηγίες από τον Διευθυντή ή τον Υποδιευθυντή, αν λείπει ο Διευθυντής.
  • Ορισμένοι μαθητές/τριες αποδεδειγμένα δεν προσέρχονται έγκαιρα κατά την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος χωρίς σοβαρό λόγο. Για όσους το επαναλαμβάνουν εκτός από την απουσία της πρώτης ώρας, θα ενημερώνονται και οι γονείς τους.

ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο

Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.

Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν  μαθητή/τριας.

Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον    διδάσκοντα καθηγητή.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας, εφόσον ήρθε στο σχολείο.

       Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ, αναψυκτικού και νερού στην αίθουσα διδασκαλίας. Το νερό μόνον, μπορεί να επιτραπεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις για λόγους υγείας.

ΙV. Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές/ριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων       χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να  παραλάβει το παιδί του.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη  λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου προφορικά ή γραπτά.

Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Ι. Απουσίες μαθητών

Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

II. Φοίτηση:

Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον.

  •       H παρακολούθηση όλων των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος είναι υποχρεωτική.
  • Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής  φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους.
  • Άδεια απουσίας από μαθήματα δίδεται μόνο από τη Διεύθυνση για ειδικούς λόγους. Χορηγείται γραπτώς και σημειώνεται στο απουσιολόγιο.
  • Οι απουσιολόγοι ευθύνονται για τη συμπλήρωση των απόντων στο απουσιολόγιο μετά την παρέλευση πέντε λεπτών της ώρας, ενώ οι καθηγητές/τριες υπογράφουν στο τέλος της ώρας.
  • Ενδιάμεσες απουσίες δεν δικαιολογούνται, παρά μόνο μετά από έγκριση της Διεύθυνσης.
  • Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση των μαθητών/τριών, όταν το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114), εκτός αν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας ή συμμετοχής σε αγώνες σε περιφερειακό, εθνικό ή διεθνές επίπεδο εγκεκριμένους από τα Υπουργεία Παιδείας και Αθλητισμού.
  • Οι περίπατοι, οι εκδρομές και οι γιορτές αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και πρέπει να είναι παρόντες όλοι οι μαθητές.
  • Ο υπεύθυνος καθηγητής/τρια κάθε τμήματος ενημερώνει κάθε εβδομάδα τον κηδεμόνα του μαθητή/τρια για τις απουσίες που έχει σημειώσει, ιδίως όταν έχει ξεπεράσει τις 30 ωριαίες απουσίες, είτε τηλεφωνικά , είτε με επιστολή ή mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση του κηδεμόνα.

III. Σχολικοί χώροι

  • Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό  περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
  • Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον  της αυλής του Σχολείου.
  • Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα   καλάθια απορριμμάτων.
  • Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση. .
  • Επισημαίνεται ότι, μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για  τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.
  • Στο Γυμναστήριο δεν εισέρχεται κανείς μαθητής χωρίς την παρουσία της καθηγήτριας φυσικής αγωγής.

IV. Διαλείμματα

Διαλείμματα: Το πρώτο μετά την προσευχή και τα δύο τελευταία είναι πεντάλεπτα. Τα υπόλοιπα δεκάλεπτα. Οι μαθητές κάθε τμήματος προαυλίζονται σε  διαφορετικό χώρο και δεν έρχονται σε επαφή με μαθητές άλλων τμημάτων. Δεν συνωστίζονται στο κυλικείο.

  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες βγαίνουν από τις αίθουσες στον χώρο της αυλής, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων και τις αερίζουν, ανοίγοντας κάποια παράθυρα.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/ριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.

  • Επιβάλλεται η κόσμια συμπεριφορά, ο σεβασμός προς όλους ( Διευθυντή, Καθηγητές, Μαθητές, Προσωπικό) και απαγορεύεται κάθε είδους παρενόχληση, λεκτική ή σωματική κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.
  • Οι διαφορές επιλύονται με διάλογο, πνεύμα συναδέλφωσης και ανεκτικότητας. Ποτέ με τη βία.
  • Η παραμονή των μαθητών στο προαύλιο είναι υποχρεωτική. Η έξοδος απ’ αυτό επιτρέπεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις και οπωσδήποτε με άδεια γραπτή από το Διευθυντή του σχολείου.
  • Αποφεύγεται η φθορά και η ρύπανση των κοινόχρηστων χώρων. Οι παραβάτες υποχρεώνονται να αποκαταστήσουν τη βλάβη με δικά τους έξοδα. Εκτός αυτού λαμβάνονται κι άλλα παιδαγωγικά μέτρα για την αποτροπή παρόμοιων πράξεων.

Υπάρχει αυστηρή νομοθεσία η οποία δεν επιτρέπει το κάπνισμα σε όλους τους χώρους του Σχολείου. Επίσης δεν επιτρέπονται ο καφές και τα αλκοολούχα σκευάσματα.

V.  Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης∙ οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα.

VI.  Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές  όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους.

VII. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Ιστοσελίδα του Σχολείου.
    • Ενημερωτικά σημειώματα ή/και βεβαιώσεις για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
    • Με mail  (ή τηλεφωνικά σε έκτακτες περιπτώσεις).
    • Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.
    • Μέσω webex.


Υποχρεώσεις – Δικαιώματα

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος

-Υποχρεώσεις μαθητών/τριών

  • Η είσοδος στις αίθουσες γίνεται αμέσως μετά τη λήξη του διαλείμματος και δεν επιτρέπεται μετά την προσέλευση του διδάσκοντος, εκτός εάν υπάρχει επαρκής αιτιολόγηση αργοπορίας και μόνο με έγκριση του Διευθυντή.
  • Οι μαθητές/τριες σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και των καθηγητών για διδασκαλία.
  • Δέχονται με ευγένεια τις υποδείξεις-παρατηρήσεις των καθηγητών/τριών.
  • Σέβονται την προσωπικότητα των συμμαθητών/τριών τους και αποφεύγουν την επιθετική συμπεριφορά ή τις απρεπείς εκφράσεις.
  • Δεν παρενοχλούν τους συμμαθητές/τριές τους ούτε τους/τις καθηγητές/τριες κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
  • Είναι υπεύθυνοι/ες για την καθαριότητα, προστασία και διατήρηση της καλής κατάστασης τόσο των αιθουσών όσο και του περιβάλλοντος χώρου.
  • Δεν γράφουν ούτε καταστρέφουν θρανία ή καρέκλες, δεν ρυπαίνουν το χώρο με πλαστικά μπουκάλια, ποτήρια ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο. Σε περίπτωση φθοράς ή – το χειρότερο – καταστροφής το κόστος αποκατάστασης βαρύνει τον υπαίτιο.
  • Το βιβλίο ύλης και το απουσιολόγιο θεωρούνται δημόσια έγγραφα και δεν επιτρέπεται η φθορά τους. Κάτι τέτοιο αποτελεί ποινικό αδίκημα και τιμωρείται από το νόμο.
  • Τα προϊόντα του κυλικείου καταναλώνονται κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και για κανένα λόγο δεν καταναλώνονται στην αίθουσα διδασκαλίας κατά την ώρα του μαθήματος.
  • Δεν επιτρέπεται σύμφωνα με το νόμο η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών μηχανών, ηλεκτρονικών ωρολογίων, που λειτουργούν ως κινητά, στο χώρο του σχολείου, στο προαύλιο,  στις αίθουσες και φυσικά κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και των εκδρομών. Η παραβίαση του νόμου αυτού επισύρει κυρώσεις και λαμβάνονται παιδαγωγικά μέτρα. Παράδοση του κινητού στον Διευθυντή και ενημέρωση του κηδεμόνα.
  • Οι μαθητές επιδεικνύουν τον οφειλόμενο σεβασμό την ώρα του μαθήματος. Αποφεύγονται θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους διαδρόμους του σχολείου κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, γιατί παρακωλύουν το μάθημα.
  • Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να εισέρχονται στα εργαστήρια Πληροφορικής και Φυσικής χωρίς την παρουσία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού. Πρέπει να χρησιμοποιούν με ιδιαίτερη προσοχή και υπευθυνότητα όργανα συσκευές και υπολογιστές, να τηρούν τις οδηγίες του διδάσκοντος και τους κανόνες ασφαλείας του κάθε εργαστηρίου.

-Υποχρεώσεις καθηγητών

  • Προσέρχονται στην αίθουσα έγκαιρα.
  • Προσέχουν τη συμπεριφορά τους στην τάξη και γενικά στους χώρους του σχολείου.
  • Προσέχουν για τυχόν προσωπικά προβλήματα μαθητών.
  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό της προσωπικότητάς τους.
  • Υποστηρίζουν με όλα τα μέσα τη μάθηση, μέσα κι έξω από την τάξη.
  • Αντιμετωπίζουν ισότιμα και δίκαια όλους τους/τις μαθητές/τριες, χωρίς διακρίσεις.
  • Είναι συνεπείς στην τήρηση των κανόνων, δίνοντας πρώτοι/τες το παράδειγμα.
  • Καλλιεργούν στα πλαίσια της διδακτικής πράξης το διάλογο και τη συνεργασία, διευκολύνουν την ελεύθερη διατύπωση των απόψεων και αποριών κάθε μαθητή / μαθήτριας μέσα στην τάξη.
  •  Κατά την ώρα του διαλείμματος

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι  χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών.

  • Οι καθηγητές/τριες μεριμνούν για την τήρηση των εφημεριών.

Δικαιώματα των μαθητών

Όλοι οι μαθητές/τριες έχουν το δικαίωμα στην απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και στη δημιουργία ολοκληρωμένης και ελεύθερης προσωπικότητας και βούλησης..

Κάνουν προτάσεις για τη βελτίωση της σχολικής ζωής και την ανάδειξη και προβολή  του σχολείου.

Ζητούν τη βοήθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού σε τυχόν προβλήματα μαθησιακά ή προσωπικά. Συμβουλεύονται τους Υπεύθυνους του τμήματος, τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής, τους Καθηγητές.

Συμμετέχουν στις δραστηριότητες του σχολείου ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.

Εκφράζουν ελεύθερα τις ιδέες, απόψεις και προβληματισμούς μέσα στα πλαίσια της δημοκρατικής συμπεριφοράς.

Οργανώνουν εκδηλώσεις πολιτιστικού, επιστημονικού ή ψυχαγωγικού ενδιαφέροντος μετά από έγκριση του συλλόγου διδασκόντων.

Οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται στα κενά των καθηγητών/τριών, όπως ορίζονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Η ενημέρωση μπορεί να γίνεται και διαδικτυακά, με mail ή τηλεφωνικά.

  • Ηθικές αμοιβές

Οι μαθητές που κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς επέδειξαν ξεχωριστό ήθος, ευγένεια, συνεργασία, ομαδικότητα, σεβασμό προς τους καθηγητές και τους συμμαθητές τους, αλλά και βελτιώθηκαν σημαντικά στις επιδόσεις τους στα μαθήματα (εκτός από αυτούς που αρίστευσαν και πρώτευσαν) αμείβονται από το σύλλογο διδασκόντων με ηθικές αμοιβές και επαίνους.

  • Παραπτώματα (ενδεικτικά) – Παιδαγωγικά Μέτρα

Σοβαρά παραπτώματα θεωρούνται:

  • Η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας
  • Η προσβλητική συμπεριφορά προς καθηγητή
  • Η εκούσια φθορά σχολικής περιουσίας
  • Η οικειοποίηση αντικειμένων που ανήκουν σε άλλο/η μαθητή/τρια

Τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα από τη νομοθεσία είναι οι εξής:

  • Παρατήρηση
  • Επίπληξη
  • Ωριαία απομάκρυνση. Την ώρα αυτή απασχολείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Σε περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια απομακρυνθεί τρεις φορές από τον ίδιο καθηγητή ή πέντε φορές συνολικά συγκαλείται το Συμβούλιο του τμήματος, αποφασίζεται ο τρόπος και η μέθοδος αντιμετώπισης και επίλυσης του προβλήματος και φυσικά ενημερώνεται ο/η κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας.
  • Αποβολή μιας ημέρας από τον Διευθυντή ή δύο ημερών από τον Σύλλογο Διδασκόντων (ανάλογα με το παράπτωμα ή την παραβατική συμπεριφορά). Στην αποβολή ο μαθητής βρίσκεται στον χώρο του σχολείου και απασχολείται από τον Διευθυντή.
  • Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σύμφωνα με όσα προβλέπουν οι νόμοι και οι ισχύουσες εγκύκλιοι.

Οι παραβάσεις αντιμετωπίζονται με παιδαγωγικές παρεμβάσεις, νουθεσίες και μέτρα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Βασική αρχή κατά την επιβολή του παιδαγωγικού μέτρου είναι ο στιγματισμός της πράξης και όχι του μαθητή. Το παιδαγωγικό μέτρο συνοδεύεται απαραίτητα με συζήτηση.

  Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται  από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

Στις περιπτώσεις που προκύπτει ένα ζήτημα – πρόβλημα οι γονείς και κηδεμόνες των παιδιών αν επιθυμούν να το συζητήσουν , παρακαλούνται να ακολουθούν την παρακάτω διαδικασία:

1) επικοινωνούν και συζητούν  με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος του παιδιού τους, με τον σύμβουλο σχολικής ζωής της τάξης. Έχουν επίσης την δυνατότητα να συμβουλεύονται την κοινωνική λειτουργό ή την ψυχολόγο του σχολείου κάθε Παρασκευή

2) σε περίπτωση μη εύρεσης λύσης επικοινωνούν και συζητούν με τον διευθυντή της σχολικής μονάδας

3) Μέσω αυτού μπορούν να έρχονται σε επικοινωνία με τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ο οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας και

4) εφόσον δεν βρεθεί λύση, μπορούν να απευθυνθούν στον διευθυντή δευτετοβάθμιας εκπαίδευσης.

II. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών του Γυμνασίου Αιγινίου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

III. Σχολικό Συμβούλιο

Στο Γυμνάσιο Αιγινίου  λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τρεις εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος.

IV. Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων −μαθητών/ριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή/ριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης−, για να επιτύχει στην αποστολή του.

Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Ο Διευθυντής του Γυμνασίου Αιγινίου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και      φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια  του σχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του εσωτερικού κανονισμού

Ο Κανονισμός που συμφωνήθηκε από όλους βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους/τις μαθητές/ριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου και βάση επίτευξης των στόχων και του οράματός του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ή τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

30  Σεπτεμβρίου 2022

                                                                 Ο Διευθυντής

                                                              Διονύσιος Χατζής