Γυμνάσιο Αιγινίου

ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2022-2023

ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ

1ο σχέδιο

       ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:  Παιδαγωγική και μαθησιακή

ΑΞΟΝΑΣ: Σχολική διαρροή/φοίτηση

ΔΕΙΚΤΗΣ: Μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ εκπαιδευτικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας

ΤΙΤΛΟΣ:  Σκέψεις για το μέλλον :  Μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο και από το γυμνάσιο  στο λύκειο – Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός

Στόχος:  Ο  σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός μέσα από την ενημέρωση των μαθητών  της Γ΄ γυμνασίου για τους  δύο τύπους λυκείου (ΓΕΛ & ΕΠΑΛ). Ακόμη, η ενημέρωση των μαθητών των δημοτικών σχολείων για τη φοίτηση στο γυμνάσιο. Το σχέδιο δράσης θα υλοποιηθεί μέσα από παρουσιάσεις, συζητήσεις και επισκέψεις – επαφή μεταξύ των  σχολείων. Επιπλέον, στόχος είναι και η εξοικείωση των μαθητών με διάφορα  κειμενικά είδη (π.χ. ερωτηματολόγιο) και γενικότερα, η καλλιέργεια στον προφορικό και γραπτό λόγο.

ΟΜΑΔΑ

Μέλη:  Παυλίδου Μαρία (συντονίστρια) , Βουλτσίδου Κυριακή, Σίσκου Ελένη, Ζάγκα Φαίδρα,

             Ευαγγέλου Αλεξάνδρα

2ο σχέδιο

       ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:  Διοικητική λειτουργία

       ΑΞΟΝΑΣ:  Ηγεσία-Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

       ΔΕΙΚΤΗΣ: Διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού – Προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός σχολικών χώρων-υποδομών

Τίτλος:   « Όταν  η … κρίση και άλλα προβλήματα χτυπήσουν την πόρτα του σχολείου »

         Θέμα:   Διαχείριση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον  από φυσικές καταστροφές και  γενικότερα, απρόοπτα  γεγονότα.

        ΤΙΤΛΟΣ: Η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και η τήρηση του σχολικού κανονισμού. Οργάνωση και σχεδιασμός για την πρόληψη και αντιμετώπιση καταστάσεων κρίσης, κυρίως από φυσικές καταστροφές, καθώς και άλλα αιφνίδια συμβάντα.

      Σωστή ενημέρωση και ετοιμότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού, καθώς και κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμός των κτιριακών  εγκαταστάσεων της σχολικής μονάδας.

ΟΜΑΔΑ

 Μέλη:  Βουλτσίδου Κυριακή (συντονίστρια), Χατζής Διονύσιος, Αγγέλου Βασίλειος,  Γιαγκούσης Αναστάσιος

3ο σχέδιο

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:  Παιδαγωγική και μαθησιακή

ΑΞΟΝΑΣ: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

ΔΕΙΚΤΗΣ: Υποστήριξη ένταξης ευάλωτων ομάδων μαθητών/τριών και μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΤΙΤΛΟΣ: ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ

Στόχοι της Ομάδας Δράσης είναι η ενίσχυση της μαθητικής πορείας των μαθητών/τριών μέσα στη γενική τάξη καθώς και ο εντοπισμός μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ (Συντονίστρια: Δεληδημούδη Ιωάννα Μέλος: Παπαχαρισίου Ουρανία)

4ο σχέδιο

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:  Παιδαγωγική και μαθησιακή

ΑΞΟΝΑΣ: :Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

ΔΕΙΚΤΗΣ: Ενασχόληση με ομίλους, σχολικές δραστηριότητες, προγράμματα. ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΗΣ : «Και θέλω…..και μπορώ……. να ΒΟΗΘΩ!!!»

Στόχος Βελτίωσης:

Με αφορμή την δωρεά προς το σχολείο μας , από τον Δήμο, ενός απινιδωτή (AED) θα «τρέξουμε» το πρόγραμμα για σχολεία της Ανθρωπιστικής Οργάνωσης Kids Save Lives. Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση της εκπαιδευτικής και  μαθητικής κοινότητας στην ΚΑΡΠΑ, χρήση AED και τις Πρώτες Βοήθειες σε επείγουσες καταστάσεις. Επίσης η ομάδα μας έχει οργανώσει εκπαιδευτικό όμιλο με θέμα « Ο Χορός των Συναισθημάτων μέσα από το άθλημα της Ρυθμικής Γυμναστικής» με σκοπό την γνωριμία των μαθητριών με την Ρυθμική

Γυμναστική και την έκφραση των συναισθημάτων τους μέσα από την κίνηση !! Συμμετοχή μαθητών σε διαγωνισμούς . Στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα οργανώσουμε την ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ!!! Στόχοι αυτών των δράσεων είναι: η έκφραση, η επικοινωνία, η συνεργασία , ο εθελοντισμός η αλληλεγγύη, η χαρά της

προσφοράς προς τον συνάνθρωπο και η οργάνωση εκδηλώσεων από τα παιδιά, η εξωτερίκευση του εσωτερικού κόσμου, η κατανόηση του σώματός και το άνοιγμα της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία.

Συμμετέχουν: Τσαβδάρη Ιωάννα ΠΕ11(συντονιστής ομάδας), Γεωργιάδης Γεώργιος ΠΕ04, Θεοχαροπούλου Ιωάννα ΠΕ07,   Αγγέλου Βασίλειος ΠΕ04.02

5ο σχέδιο

ΑΞΟΝΑΣ: Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

ΔΕΙΚΤΗΣ: Προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός σχολικών χώρων – υποδομών

ΤΙΤΛΟΣ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Στόχοι Σχεδίου Δράσης:

  • Αρχειοθέτηση και ταξινόμηση των υπαρχόντων βιβλίων
  • Ηλεκτρονική καταγραφή και ενεργοποίηση συστήματος δανεισμού από τους μαθητές/τριες
  • Εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης με καινούργιο υλικό
  • Διαδικτυακή σύνδεση της βιβλιοθήκης στο δίκτυο βιβλιοθηκών mylib
  •  Δημιουργία ομάδα φιλαναγνωσίας

ΟΜΑΔΑ ΔΡΑΣΗΣ: Συντονίστρια: Γαβριηλίδου Ναταλία, Μέλη: Δεληδημούδη Ιωάννα, Καραγεωργίου Ζωή, Μασούτη Αργυρώ, Χατζής Διονύσης.

6ο σχέδιο

Άξονας 1. Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Δείκτης Ενασχόληση με ομίλους, σχολικές δραστηριότητες, προγράμματα
Τίτλος Θέατρο έτσι ή/και αλλιώς!
Περίληψη Δημιουργία Θεατρικού Όμιλου με τη συμμετοχή το πολύ 20 μαθητών/τριών. Στόχος η παρουσίαση θεατρικής παράστασης είτε σε Ραδιοφωνικό σταθμό είτε επί σκηνής. Η παράσταση μπορεί να αποτελεί έτοιμο κείμενο κάποιου συγγραφέα ή να δημιουργηθεί από τους μαθητές. Στη δράση αυτή θα υπάρξει συνεργασία με Γυμνάσιο της Κύπρου και θα δοθεί η δυνατότητα επίσκεψης των συμμετεχόντων μαθητών στο σχολείο της Κύπρου και αντίστροφα. Η δράση αυτή θα συνδυαστεί με αντίστοιχο Πολιτιστικό πρόγραμμα. Δεύτερη συνεργασία, με επίσκεψη των συμμετεχόντων της δράσης του σχολείου μας, ενδέχεται να πραγματοποιηθεί με τα Εκπαιδευτήρια «Σύγχρονη Παιδεία» (Βύρωνας Αττικής) των οποίων μαθητές παρουσίασαν παράσταση στο σχολείο μας.
Συμμετέχοντες Καραγεωργίου Ζωή (συντονίστρια) Χατζής Γεώργιος Ευαγγέλου Αλεξάνδρα Ζάγκα Φαίδρα

7ο σχέδιο

Άξονας 1. Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Δείκτης Προετοιμασία για συμμετοχή σε σχολικούς διαγωνισμούς, σε πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και αθλητικές δράσεις
Τίτλος Διαγωνισμός παιχνιδιού ΕΚΟΜΕ
Περίληψη Δημιουργία επιτραπέζιου ή/και ψηφιακού παιχνιδιού με τους μαθητές σε συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο. Συμμετοχή μαθητών στον εγκεκριμένο από το ΥΠΕΘ διαγωνισμό παιχνιδιού του ΕΚΟΜΕ. Σχετικά: https://www.ekome.media/el/%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7/3os-diethnis-mathitikos-diagonismos-dimiourgias-epitrapeziou-kai-psifiakou-afigimatikou-paichnidiou/  
Συμμετέχοντες Καραγεωργίου Ζωή (συντονίστρια) Χατζής Γεώργιος Γιαγκούσης Αναστάσιος  

8ο σχέδιο

Άξονας 7. Σχολείο και κοινότητα
Δείκτης Ενίσχυση σχέσεων και επιδίωξη συνεργασιών με φορείς
Τίτλος Η κατάρα της Μέδουσας
Περίληψη Συνεργασία με το ΕΑΠ (Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Βιώσιμου Σχεδιασμού) προκειμένου οι μαθητές να  συμμετέχουν σε Παιχνίδι Σοβαρού Σκοπού στο Μουσείο Μακρυγιάλου. Μετακίνηση με το λεωφορείου του Δήμου.
Συμμετέχοντες Καραγεωργίου Ζωή(συντονίστρια) Χατζής Γεώργιος Γαβριηλίδου Ναταλία