Στα πλαίσια της εσωτερικής αξιολόγησης ομάδα καθηγητών πραγματοποίησαν μια έρευνα στους τελειόφοιτους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου με θέμα “Επιλογή σπουδών μετά το Γυμνάσιο”.
Οι ερωτήσεις αφορούσαν την επιλογή κατεύθυνσης σπουδών μετά το πέρας του Γυμνασίου, το τρόπο επιλογής και τους παράγοντες που την επηρεάζουν καθώς και τις ανάγκες των μαθητών για επαγγελματικό προσανατολισμό.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η πλειοψηφία των μαθητών θα ακολουθήσει σπουδές σε Γενικό Λύκειο.
Το μεγαλύτερο ποσοστό όσων δήλωσαν ότι θα επιλέξουν το ΓΕΛ βάσισαν την επιλογή τους αυτή στο γεγονός ότι μέσω του Γενικού Λυκείου θεωρούν ότι θα έχουν πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και στο ότι το Γενικό Λύκειο προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία διδακτέων μαθημάτων.
Τα παιδιά που προσανατολίζονται στο ΕΠΑΛ αποζητούν πιο εύκολη απόκτηση απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και μια σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση.
Παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση για τις μεταγυμνασιακές σπουδές
Όταν οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν μεταγυμνασιακές σπουδές η άποψη του οικογενειακού περιβάλλοντος δεν φαίνεται να αποτελεί σημαντικό κριτήριο σε αντίθεση με τους επαγγελματικούς στόχους και την εργασιακή αποκατάσταση που φαίνεται να απασχολούν σε μεγάλο βαθμό τους τελειοφοίτους.
Τα προσωπικά ενδιαφέροντα του καθενός αποτελεί κριτήριο επιλογής σχολείου όπως και το αν οι μαθητές κρίνουν το πρόγραμμα σπουδών κάθε κατεύθυνσης ως εύκολο ή δύσκολο.
Η εγγύτητα της σχολικής μονάδας στο τόπο διαμονής απασχολεί ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών που φαίνεται ότι επέλεξαν σχολείο κοντά στο τόπο διαμονής τους.
Όπως το οικογενειακό περιβάλλον έτσι και το φιλικό περιβάλλον δεν αποτελεί σημαντικό παράγοντα που καθορίζει την απόφαση των μαθητών για το μεγαλύτερο ποσοστό των τελειοφοίτων.
Ανάγκες σχολικού΄επαγγελματικού προσανατολισμού
Όσον αφορά τον επαγγελματικό προσανατολισμό μέσω γυμνασίου οι απαντήσεις μοιράζονται μεταξύ της ανάγκης να υπάρξει επιπλέον πρόγραμμα ενημέρωσης , κάποιο project βοήθειας επιλογής και περισσότερες ώρες Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές θεωρούν ότι η εφηβική ηλικία είναι κατάλληλη για την επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού.