Γυμνάσιο Αιγινίου

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Το διάλειμμα για τους μαθητές στη σχολική ζωή δεν είναι παιδαγωγικά ένας ουδέτερος χρόνος. Είναι χρόνος ανάληψης, εκτόνωσης, κάλυψης αναγκών και κοινωνικοποίησης στη βάση της προσωπικής επιλογής των παιδιών. Είναι διαπιστωμένο ότι στην ηλικία που βρίσκονται οι μαθητές του γυμνασίου υπάρχει έντονο το στοιχείο της κινητικής δραστηριότητας. Έτσι λοιπών μπορεί να δίνεται η ευκαιρία σε όσους μαθητές το επιθυμούν να δραστηριοποιούνται μέσα από μια προγραμματισμένη διαδικασία. Για τους λόγους αυτούς γίνεται η συγκεκριμένη πρόταση.
Ο παρακάτω κανονισμός συντάχθηκε από τον εκπαιδευτικού Τερζή Αθανάσιου ΠΕ11 και στο πλαίσιο υλοποίησης προγράμματος βιωματικής δράσης του σχολείου μας, που υλοποιεί το τμήμα Α3 στο μάθημα της Σχολικής Κοινωνικής Ζωής, με θέμα «Πάμε διάλειμμα».
1. Οι χώροι και τα μέσα που διαθέτει το σχολείο έχουν δικαίωμα να τα χρησιμοποιούν όλοι οι μαθητές εξίσου χωρίς καμία διάκριση.
2. Το πρόγραμμα χρήσης των χώρων και των μέσων κατά τα διαλείμματα που θα καταρτιστεί θα γίνεται σεβαστό απ? όλους τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου.
3. Στο πρόγραμμα θα κατανέμεται ο χώρος και ο χρόνος χρήσης από όλα τα τμήματα ισομερώς.
4. Σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων την ευθύνη φέρουν κατά πρώτο λόγο οι άμεσα συμμετέχοντες σ? αυτό και κατά δεύτερο όλοι οι μαθητές του συγκεκριμένου τμήματος.
5. Την ευθύνη για την καλή χρήση των χώρων και των υλικών κάθε φορά φέρουν όλοι οι μαθητές του τμήματος, που σύμφωνα με το πρόγραμμα χρησιμοποιεί τους συγκεκριμένους χώρους και μέσα.
6. Σε περίπτωση που σημειωθεί παράβαση του κανονισμού από μαθητή/τρια, ή μαθητές/τριες θα υπάρχουν οι παρακάτω συνέπειες και σε σχέση με τη βαρύτητα της παράβασης:
? Προφορική επίπληξη σε μαθητή/τρια
? Προφορική επίπληξη σε όλους τους/τις μαθητές/τριες του τμήματος.
? Χρονικός αποκλεισμός μαθητή/τριας από τις δραστηριότητες.
? Χρονικός αποκλεισμός τμήματος από τις δραστηριότητες.
? Ότι άλλο προβλέπεται από το σχολείο.
? Το σχολείο θα τηρεί βιβλίο συνεπειών στις δραστηριότητες.
7. Το πρόγραμμα χρήσεις θα καταρτιστεί με συνεργασία του εκπαιδευτικού Τερζή Αθανάσιου και εκπροσώπων όλων των τμημάτων του σχολείου.
8. Κάθε αλλαγή στον κανονισμό και στο πρόγραμμα θα μπορεί να γίνει μετά από ομόφωνη απόφαση των εκπροσώπων των τμημάτων.
9. Χώροι και μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά τα διαλείμματα είναι:
1. Βορινή μπασκέτα γυμναστηρίου (ΜΠΑ1)
2. Νότια μπασκέτα γυμναστηρίου (ΜΠΑ2)
3. Βορινή εστία γηπέδου ποδοσφαίρου (ΠΟΔ1)
4. Νότια εστία γηπέδου ποδοσφαίρου (ΠΟΔ2)
5. Εξωτερικό γήπεδο βόλεϊ (ΒΟΛ)
6. Τραπέζι Πινγκ Πονγκ1 (ΠΙΝΓΚ1)
7. Τραπέζι Πινγκ Πονγκ2 (ΠΙΝΓΚ2)
8. Βιβλιοθήκη (ΒΙΒΛ)
9. Επίβλεψη σωστής εφαρμογής (ΕΠΙΒΛ)
10. Για την καλύτερη και δικαιότερη κατανομή των τμημάτων στους παραπάνω χώρους και αρμοδιότητες θα γίνονται δραστηριότητες στο 2ο, 3ο, 4ο, 5ο διάλειμμα τα οποία είναι και δεκάλεπτα.
11. Στο 4ο και 5ο διάλειμμα της Παρασκευής δεν θα γίνεται δραστηριότητα, αλλά συνάντηση εκπροσώπων και συζήτηση, στο πώς εφαρμόσθηκε στη διάρκεια της εβδομάδας το πρόγραμμα.
? Έχοντας 9 χώρους ? δραστηριότητες
? 20 συνολικά διαλείμματα την εβδομάδα
? 9 τμήματα
? Αφαιρώντας τα 2 της Παρασκευής, προκύπτουν για κατανομή
? 18 διαλείμματα σε
? 9 τμήματα.
12. Συμπερασματικά το κάθε τμήμα θα κάνει κάθε δραστηριότητα 2 φορές την εβδομάδα, σε μία κυκλική εναλλαγή.
13. Στον κάθε χώρο θα παίζουν μόνο οι μαθητές του τμήματος σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα έχει εγκριθεί και ανακοινωθεί.
14. Τα υλικά της κάθε δραστηριότητας τα παραλαμβάνουν μόνοι τους οι μαθητές και το κάθε τμήμα έχει την υποχρέωση να τα ξαναβάλει στη θέση τους αμέσως μετά το χτύπημα του κουδουνιού για την έναρξη του μαθήματος.
15. Κάθε μη φυσιολογική φθορά υλικών θα πρέπει κατά πρώτο λόγω να αποκαθίσταται από αυτόν/την που την προκάλεσε και κατά δεύτερο από το τμήμα που ανήκει.
16. Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί να αποτελεί δικαιολογία αργοπορίας στην προσέλευση του μαθήματος η δραστηριότητα του διαλείμματος.
17. Σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών το πρόγραμμα δεν θα λειτουργεί.